22 Temmuz 2009 Çarşamba

Beşiktaş-Calcio Catania Maçı

Biraz önce Catania Maçını BJK Tv'de tekrar izledim.
Maç boyunca gözüme çarpan en büyük eksikliği yazayım istedim.

İsmail-Ferrari-Sivok-Erhan'lı defans dörtlüsünün önünde oynaması gereken tek çapa önlibero Mustafa Denizli tarafından bu maçta es geçilmiş.Defansın önünde oynayan Uğur-Ernst-Fink defansif ortasaha özelliklerine sahip üç oyuncu.Ancak bu oyunculardan hiçbir tanesi Denizli tarafından Önlibero görevine soyundurulmamış.
Önliberosuz tavşan sistem ortasaha ile defans arasında 20-30 mt lik boş alana sebeb olurken CataniA'lı oyuncular bu boş alanı derinlemesine paslarla çok iyi değerlendirerek özellikle Ferrari'yi zor durumda bıraktılar.
Nitekim daha ilk yarı bitmeden Denizli defansın önüne bir önlibero atamak yerine Sivok ile Ferrari'nin yerini değiştirdi.Denizli bu bölgedeki rakip etkinliğinde Ferrari'nin hatalarına bağladı ve bana göre yerden göğe kadar yanıldı.Maçın ilerleyen dakikalarında ise Sivok ve Ferrari maçın başındaki yerlerine döndüler.

Sonuç: 35 milyon Avroya malolan yeni 4'lü defansımızın önünde önlibero oynatmamak tam bir çılgınlıktı.Denizli maçın sonuna kadar bu kararından vazgeçmedi.Fink'i,Ernst'i rakip sahada pres yaparken gördük ama defansın önü bomboştu.
Cisse'nin gidişinden sonra Denizli'nin bu bölgeye Ernst'i çekeceğini sanıyordum ama yanılmışım.Barca bile Yaya Toure'yi defansın önünde sigorta olarak oynatıyor ama bizim Denizli gene tavşan peşinde..Cisse ayrılmasından sonra.(cisse'yi beğenenlerden değilim)İlerleyen günlerde herkes Ernst'in formsuzluğu üzerine eleştirilere başlar.Tek başına Ernst ne kadar o bölgenin yükünü çeker 45 maçın altından kalkabilir mi? çok zor.Mutlaka O bölgeye Aurelio alınmalı ve ortasaha yükü Ernst'le-Aurelio arasında paylaştırılmalıdır.Yoksa bize çok pahalıya mal olan defans dörtlüsü bu işin ceremesini çeker.

Ferrari'ye ağır diye eleştiri yöneltenler malesef defans önündeki bu gerçeği es geçmişler.

Yıldıray,Quresma,Buonomotte'yi isteyenler ben diyorum ki bu ortasaha Beşiktaş'ı gelecek sezon taşıyamaz.Mutlaka önlibero mevkiine 1 oyuncu daha alınmalı.Ernst,Necip-yarım önlibero Fink-enerjisiz oynayan İnceman'la bu gemi hedeflerine ULAŞAMAZ.
Şunu da söyleyelim Serdar Özkan'ı kadroda tutup Ortasahada kullanabilecğin Serdar Kurtuluş'u göndermekte gene benim anlayamadığım bir hamledir.
Önümüzdeki günlerde yapacağımız en iyi transfer Aurelio olur.
İkinci en iyi transfer Defansa yerli bir stoper olur.
Querasma falan gelirse de bu bizim sonumuz olur.Benim tahminim Türk Telekom ile yapılacak 25 milyon dolarlık anlaşma ile Queresma gibi yıldız bir oyuncunun getirilmesi düşünülüyor.İnşallah yanılırım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Benim önlibero için bir adayım var belki ben yanılıyorumdur ama Erhan Güven'in çok iyi bir önlibero olacağını düşünüyorum.Fiziği,hızı ve garanti pas oynama alışkanlığı özelliklerine dayanarak bunu söylüyorum.Hava topu almasıda var tabi.