1 Aralık 2009 Salı

Zamane Fitbolunun İstediği Fitbolcular

''Sistemi Bozan Adamlar'' yazısının bana gün içinde düşündürdüklerini topladım bu yazımda..

Yaşadığımız zamanda fitbol dünyasının tercih ettiği oyuncu tipi;

Topla alan katedebilen,
Adam eksiltebilen,
Fizik gücü üst düzeyde,
Oyunu hızlı oynayabilecek zeka kapasitesine sahip...
Misaller Krasic,Dzagoev,Messi,Ronaldo,Navas,Kaka,Sercan,İsmail,Holosko,Kuyt,İsmail,Milan Baros,Biraz Da Bobo tam değil ama ve HolosKo..

Aslında Holosko-Bobo-İsmail'li bir forvet hattı ne kadar harika olur..
Ya da Krasic-Bobo-Dzagoev...Üfffff

Yukarıdaki kategorinin tam tersi,
Modası geçmeye az kalan forvete en iyi örnek;
Attığı golle El Classico'ya damgası vuran sonrasında dökülen Barca'lı İbrahimoviç..
İbrahimoviç Takımın hızına ayak uyduramadı,
rakip kaleye uzakta aldığı her topu yanlış pas tercihleriyle kaybetti.
Takımının Kontraatağa çıkAmaMAsının en büyük sebelerindendi.
EL Classico'da İlk onbirde tercih edilmeyen İbrahimoviç bu sezonda Barca'nın yeni Gudjohnsen'i olarak ortaya çıktı.

Modası geçmeye az kalan forvetlerera birkaç isim daha ekleyelim;
Carew,Matri,Crouch,Nihat,Kuranyi,Nobre,Luca Toni,Konute,Semih,Nonda.....Tamam tamam Nobre'yi ayırıyorum onu Karantinaya alıyorum.(((((NOBRE))))

Birde aklımda oluşturduğum bir başka kategori daha var:Yukarıdaki iki küme arasında kalan ama ortasaha ile bağlantı kurup yeni sisteme uyum sağlayanlar;
Drogba,Torres,Bizden Bobo,Huntelaar,Coelho Jackson....

Problem;Batuhan zaman içinde 4-3-3 veya 4-2-3-1 sisteminin istediği orta sahaya yardım eden,kanatlardaki oyuncularla pas alışverişinde bulunabilen,top taşıyan bir oyuncu mu olacak YOKSA ileride eli belinde top bekleyen Modası geçmeye yüz tutan bir Luca Toni'ye mi dönüşecek gerçekten çok merak ediyorum..

Sonuç:Sırtı rakip kaleye dönük top alabilen,hızlı atakları öldüren oyuncu tipi tarih olmuştur.

Ya diğerleri;
Deco,Delgado,Delpiero,Totti,Alex,Lincoln,Tabata,Topaç Mehmet,Tello,Ronaldinholar ise fitbolun gelişimine uyum sağlayamayan,nesli tükenen,bazı 10 Numara meraklı bazı ülkelerde varlıklarını hala devam ettirebilen,benim Artık Dinazorlaşma belirtileri gösteren oyuncular dediğim forvet arkası tembeller.
Ne kanatta oynayabilirler ne de Forvette nede forvet arkasında..
Bakınız yazımının başlığında koyduğum kıstaslara.
Bakınız Şampiyonlar liginde geçen sene son dörde kalan takımların kadro yapılarına..

1 yorum:

HoolEagle dedi ki...

Tespitlerinize katılıyorum.

Günümüz futbolu sistemlere dayalı ancak klasik sistemlerin yakınlaştığı anlayıştadır. Yani bloklar arası etkileşimlerin maksimum düzeye çıktığını görmekteyiz.

İyi oyuncular bu blokların parçası olabilen oyunculardır. Üzerlerine sistemin kurulu olduğu oyuncular değil.

Bana göre sıradan bir oyuncu olan Fink de ortasaha bloğunu tamamlayabildiği için ön plana çıkmıştır.