27 Aralık 2009 Pazar

Tarzan BAsketbolu

Fenerbahçe:100-Beşiktaş:92
Daha dün Noel ÖZel'de tüm dünya ile birlikte Lakers-Cleveland maçını izledikten sonra bizim ligimizin tepesindeki iki takımın Derbi mücadelesini izlemek benim adıma BAsketbol için dib noktasıydı.Maç her Derby'nin sahip olduğunu gerilime ve heyecena sahipti fakat parke de basketbol diye bir oyun yoktu.

Fenerbahçe-Beşiktaş maçından sonra bir gözümle yazıyı yazarken diğer gözümle de Real-Barca Basketbol ElClaassico'sunu takip ediyorum.Ve bir kez daha bizim ülkemizde Oynanan Basketbol için üzülüyorum.

Fitbolun tatile çıktığı şu günlerde,Beşiktaş Basketbol takımını bugün ilk kez izledim.
Oynadığımız Basketbolun adını da TArzan Basketbolu koyuyorum.
Ne hücumda ne savunmada ben BEşiktaş basketbol takımını herhangi bir oyun planı içerisinde göremedim.

Topu Alan Alahalalahalaala nidalarıyla Hücuma kalkmış gözü kara Yeniçeriler gibi karşı potaya gidiyor o kadar.Maçlarımızın bu kadar Skorlu bitmesi doğal.Hadi hücumu bir kenara koydum,ya savunmamız ? Tam saha,Ölümüne adam adama..Bu geniş alanda boşa sarfedilen Efor..Dahası Rakibe verilen Boş alanda oynama Fırsatı.Maç boyu hiç denenmeyen Alan Savunması.

Skor olarak geriye düşmeler sonra rakibi yakalayabilmek için şansa atılan şutlar girdiyse güzel girmediyse maç bizim aleyhimize farka gidiyor..

Basketbol takımının içinde bulunduğu durumdan dolayı Burak Bıyıktay ve teknik ekibini bizim takıma bundan daha farklı basketbol oynatabilir miydi ? Zor tabii.

Takımımızda 5-4 numara diyebileceğimiz belirgin bir oyuncu yok.
Baxter'la,CEvher'le pota altı yükünü çekmeye çalışıyoruz.
Hücumda Eşleşme sorunu yaratıyoruz,savunmada pota altında rakip uzunlara karşı sorun yaşarken,Reboundları almakta da doğal olarak zorluk çekiyoruz.Rakibe yaptığımız baskılı savunma sonucunda kapılan toplarla Chatman ve Engin'le kolayca sayılar buluyoruz.
CEvher ise tam bir alem,Set hücumlarımızda yaptığı abuk subuk hareketler insanı çıldırtan cinsten.

Bir yandan kızıyorum bir yandan takımımızla övünüyorum.
Parasızlık ve ilgisizliğe rağmen bir avuç cesur adam taraftarımızın desteğinden yoksun olarak Ligimizin tepesine tutunmayı başarmışlar.Hepsine Helal olsun.

Maçın yorumcusu Fenerli ÇEto ''Onlar Gene Aradaki Sayı Farkını Kapadı ''cümlesiyle tarafgirliğini belkide elinde olmadan dile getirdi.

Maçı Ezeli rakibimiz biraz Mrsic biraz Kinsley Biraz da Giricek'le yani kaliteli oyuncuları ile kazandı.Beşiktaş'ın ise son dakikalarda eli titremeden Şut çekecek oyuncusu yoktu.Bir Tabata bir Nobre parasına biz Basketbol liginin Tozunu atardık da bu Kambur yönetimle bunlar hayal tabi.

Hiç yorum yok: