16 Nisan 2010 Cuma

Quaresma mı..İstemezük !

Basınımızda çıkan Quaresma haberlerinin gerçek olduğunu varsayarak ve bu transfere karşı çıkan biri olarak bu yazıyı kaleme alıyorum.

Ricardo Quaresma
26 yaşındaki Portekizli fitbolcu,Oynadığı mevki sağ ve sol açık..
Formasını giydiği takımlar sırasıyla Sporting Lizbon,Barca,Porto,İnter,Chelsea ve son durak gene İnter.

En İstikrarlı olduğu Lig Portekiz'in Super Liga'sı 114 Maçta forma giymiş,
bunların yanında La Liga 'da 1 maç,
Serie A'da 24 maç,
Serie A' da ki bu 24 maçın sonunda göze giremeyip Chelsea'ye gitmiş,
Premier Leagu'te 4 maça çıkmış,
bu kısa serüvenin sonunda da tekrar İnter'e dönmüş.

Bu bilgileri okuyan bir kişinin yapacağı ilk yorum
''Quaresma Portekiz dışında dikiş tutturamamış''

Nedenleri yabancı ülkeye uyum sağlayamama ya da gittiği takımların oyun planlarına uymama olabilir.
Oyun ve Kadro tavşanlarıyla meşhur Mustafa Denizli'nin elinde Querasma ne yapar düşüncesi bile korkutucu..

Bugün görülen şey,
İş Bilmez Beşiktaş yönetiminin 10 numara,Oyun Kurucu ve Yıldız hastalığı anlaşılan tekrar Hortlamış.
Ricardinho,Kleberson,Delgado,Yusuf,Tello,Tabata transferlerinden ders almayan yönetim bir yanlış transferle daha paraları çarçur etme peşinde.

Tabata'Lı,Yusuf'lu,Nihat'lı, Bobo'lu,Tello'lu takımın en büyük sorunu rakip kaleye gitmek.
Quaresma sizi bu dertten kurtarır mı ? hayır
Dahası sorunun iyicene arap saçına dönmesini sağlar.
Bir de buna Mustafa Denizli'Nin 85 mt'de top oynatma isteğini ekleyin tam bir Kaos olur.
Sonra bildik çağdışı fitbol yorumları;
...Beşiktaş'ın kondisyonu yetersiz
...Takıma Golcü lazım,Golcüsü yok takımın,Golcü Lazım :) Golcü yok,Topu içeri dürtemiyoz.
...Bu Quaresma koşmuyor
...Mustafa Hoca ve yönetim daha ne yapsın

Bugünkü kadro yapısı içinde Beşiktaş'ta iş yapması mümkün görülmeyen Quaresma transferi inşallah gerçekleşmez.

Peki ÇÖZÜM;
İlk Adım
Gelecek sezon için En iyi transfer Tello,Tabata,Yusuf,Nihat,Serdar Özkan,TORAMAN (mahsus büyük yazdım) Delgado,BOBO gibi iş yapmaz ama iş yapar görünür oyuncuların takımla ilişiklerinin kesilmesi olacaktır.
Mansimov sponsorluğu ile Yıldız transferi peşinde koşacağımıza İlk önce elinizdeki bu İş yapmazlardan kurtulunmalı.Mansimov'ın sponsor olacağı en hayırlı İş bu olur.

İkinci Adım
Her maçta takımın orasıyla burasıyla oynamayacak genç oyunculara ve sisteme İnanan Genç,Kişilikli bir Türk Teknik Direktörle anlaşılmalıdır.
Benim Kafamdan geçen İlk İsim Abdullah Avcı

Üçünçü Adım
İlla ben transfer yapacağım diyorsanız Çağdaş 4-3-3 sistemine uygun sizi karşı kaleye götürecek oyuncular transfer edilmeli.
Benim ilk tercihim Hazard olurdu bugünler bu artık zor.
Bursaspor'dan İsmail Odabaşı düşünülebilir.

Dördüncü Adım
Stopersizlik bu takımın hala daha en büyük eksikliklerinden..
Ferrari ve Sivok sakatlandığında bu adamların yerini dolduracak,yedek klubesinde oturmaktan çekinmeyecek bir Stoper mutlaka alınmalı.
Toraman'la bu işin gitmeyeceği Ferrari'nin sakatlığında kaybedilen puanlarla Açıkça görüldü.
İstanbul büyükşehir Belediye'den Marcus Vinicius
Bursaspor'dan İbrahim neden olmasın..

Sonsöz 10 Numara Yıldız Fitbolcu Transfer DüşüncesiNe HAYIR

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bugüne kadar yıldız futbolcu transferinden ne hayır geldi ki bundan sonra gelsin??
Beşiktaş'ın felsefesi kendi yıldızlarını yaratarak başarılı olmak olmadı mı hep? Bu kadronun yıldızı Bobo'da isimsiz bir transfer olarak gelmedi mi bu takıma?
Yada Metinler,Feyyazlar,Aliler milyon dolarlık yıldızlar olarak mı geldiler bu takıma..
Yönetim artık bu modası geçmiş anlayışından vazgeçmeli. Olmuyor beyler artık anlayın.Sizin zihniyet iflas etti.Adam Messi gibi adamı altyapıdan çıkarıyor,sen hala Queresma diyosun.. Uyanın ya artık..
(JOREL)

Factotum dedi ki...

merhaba,

q7'yi isteMEyecek futbol felsefesine sahip olmamiz YD ve MD ile mumkun degil.

o nedenle q7 alınsın. formalar satılsın. oturup koltuga kombinemiz ile seyredelim, artistikleri, ayagın dısıyla ortaları ... yeni generasyon BJK taraftarı olsun. bari YD'ye bu konuda aferin diyebilelim. aksi durumda vay anam vay...

kıvanç yalçınkaya dedi ki...

arkadaşım iyi güzel türkçeyi harika kullanıyosun çözümler falan buluyosunda,inan hayal dünyasında yaşıyosun..yazdıkların saçma.

NaMsO dedi ki...

Ugur abi sen yapma gozunu seviyim

1/Bu Toraman'a karsi tepkini hala anlayabilmis degilim inan !
Takimda ruh eksigini bi nevze olsa iki kaptanimiz azaltiyor ustelik onun ayarinda bir baska turk stoper varmi acaba varsA bile(Serdar Tasci oda imkansiz) ne kadara patlar ?
2/Tello bence besiktasin bu yonetimiyle ender guzel transferlerinden(kalite/fiyat anlaminda) Bobob icinde gecerlidir bunlar
3/Toraman Bobo Tello satsak gercekten sen inaniyormusun bu yonetimin bu satislardan kazandiginin 3 katini vermeden akkilica transfer yapsin
(az cok nasil dusundugunu biliyorum ve yapabileceklerine zerre kadar sende inanmiyorsun ! astigin yazi ornek :))
4/Mustafa denizli ile yola devam etmek cok buyuk bir yanlis !!
Ha Recep ivedik'e Formula 1 yaris arabasi vermisin ha Denizliye yildiz transferi gerceklestirmisin kesinlikle hicbir farki yok

Foreverr Abdullah Avci !!!!

Selamlar

JANiTSCHAR dedi ki...

Kıvanç Yalçınkaya tabi ki yazdıklarım hayal..İlk önce hayal ediyorum sonra hayallerimdeki Beşiktaş imgesiyle Beşiktaş taraftarlarını kendi doğrularım ölçüsünde etkilemeye çalışıyorum.

Beşiktaşımızın ulaşmasını istediğim ideal Nokta için Rehberim Şampiyonlar liginde Son dörde kalan Klublerin
Oyuncu,Hoca ve sistem ve tercihleri..Benim için Çağdaş fitbolun oynandığı Arena Şampiyonlar Ligi.Kendimce Çözümleri de ona göre belirliyorum..

Benim yazdığım Çözüm yollarının gerçekleşmesi için bugün den başlayarak en az 2 sene gerekli.Yoksa bu kafayla daha fazla borç batağına batıp Newcastlaşma yolunda hızla ilerlemeye devam edeceğiz.

Yazdığın Kısa cümle eleştirel anlamda hiçbir şey ifade etmiyor.Eleştirel düşüncenin sonunda mutlaka çözüm olmalı.Eleştirel düşüncenin temeli zaten Çözüme dayanır.Benim çözümlerime Saçma deyip işin içinden çıkmak Kolay iş..Zor olan ise yeni çözüm yolları üretmek.

Çözüm yolları ürettiğin zaman Eleştirmiş olursun..

Sevgilerimle..

JANiTSCHAR dedi ki...

Sevgili Osman,

1)Toraman Can-ı gönülden oynuyor buna hiç kimse bir şey diyemez.

İyi ama bu Toraman hangi mevkiyi tam oynayabiliyor,
Stoper ? Sağ bek ? Ön Libero ?

Çağın Stoperi kendi takımı atakta iken tandemdaşı ile birlikte ortasahaya çıkar ve alan daraltıp rakip takımı boğar.

Bizim Toraman bunun tam tersini yapıp Alan genişletiyor.Bu geniş alanda da rakip orta sahamızın arkasına sarkıp kalemizde tehlike yaratıyor.Trabzon maçında olduğu gibi.

Ertuğrul Sağlam'ın takımında Zapo ve Sivok'un alan daraltıp rakip ortasaha elemanlarına bastığını hatırla..

Toraman'la ise bunu yapmak bile büyük Risk.Devamlı Tandemi bozan Gökhan Zan'la Toraman'la neler çektiğimizi hatırla..Şimdilerde Sivok olduğundan Toraman pek sırıtmıyor.

Toraman'ın Sivok ve Zapo ilk geldiğinde bu iki beyefendiye saha içinde göstermiş olduğu çirkin tavırlar hala hatırımda.
Kaptan bağırmaz Moral verir.
Kaptan Yemeğe terlikle gelmez..

Ve I.kaptanla Kavga edip disiplini bozmaz.(ben orada kaldım hala)

Toraman'ın Liverpool deplasmanında sırtı kendi kalesine dönükken attığı golü hatırla..

Bize Ferrari veya Sivok'un yokluğunu aratmayacak adam lazım.Benim ilk tercihim İStanbul belediye'den Marcus Vinicius olurdu.İkinci tercihim Bursa'dan İbrahim veya Kasımpaşalı Barış..

Toraman Çağın istediği bir Sağ bek mi ? Gökhan Gönül'le veya Bursa'nın sağ beki Ali Tandoğan ile karşılaştırdığınız da Toraman öne çıkıyor Mu..Toraman'ın sağbekte yaptığı tek şey top kesmek ve kestiği topu rakibe teslim etmek.

Toraman'ın oynayabilceği tek yer ise Maalesef ön libero biraz kafasını kaldırıp Top sürmek yerine pas vermeyi denese Olacak da Dediğim gibi bu yaştaki bir oyuncuyu eğitmektense Necip oynasın daha iyi.

2)Tello'nun en büyük sorunu devamlılığının olmaması.Sene başından beri Tello yoktu.Yeni yeni parlarken Sakatlandı..

Tello,Alanzinho,Delgado,Alex tarzında Orta sahada Oyun kurucu oynatan takımlar geri kalmaya Mahkumdur.Eğer bir devrim yapacak isek Tello bu Devrim takımında olmamalı..

Fletcher,Park,Gibson Üç pitbull Onların önünde Valencia,Rooney,Nani..Var mı Mancester'da Tello gibi oyun kurucu
Anderson vardı Ferguson Şampiyonlar ligi finaliin devre arasında yanlışı görüp adamı oyundan çıkardı ve o günden beri Anderson meydanda yok.
Ya da Lilie'de Tello tipinde bir oyuncu var mı..

Ortasaha da Güney Amerikalı oynatma Modası çoktan geçti.

Avrupalıların yüzüne bakmadığı ve Postaladığı Güney Amerikalıları da Biz topluyoruz.
Misal Elano,KlEberson,Ricardinho..

Artık,
Amaç Oyunu hızlı oynamak..Zıpkın gibi Ortasahayı geçip rakibe baskın yapmak.Arsenal gibi,BayerN Leverkusen gibi.

Tello,Delgado,Nihat,Bobo,Yusuf,Tabata ile olacak iş değil bunlar.

Şu An Tv'de İnter ve Juve maçı var Koskoca Juve''nin ortasahasında Diego var..Çağ dışı İçi geçmiş Diego..Sonra Juve neden bu hallerde

3)Dediğim oyuncuların satılmasıyla Çağdaş fitbol oynayan bir takımın kurulması için en az 2 sene gerekli..Bu yönetimin de son imzalanan sözleşmelerin ışığında Zaten böyle bir amacı yok.

Transfer Delisi Real Madrid parayla Barca Ahengini yakalamaya çalışıyor ama beyhude.Artık takımlar Altyapıda kuruluyor Transferle de ilerleme sağlanmıyor..

4)Mustafa Denizli konusuna ise hiç girmeyeceğimm gerçekten AsaBım bozuluyor.Adam bizimle resmen dalgaSını geçiyor.Bugün İdmanda İlk fener maçında Fink'in mevkisinde Alex oynadığı için Fink Adam markajı yapmış gibi bir espri yapmış.:) gazetecilere Heydaaa :)

Hocaya Fitbol Manager Oyunu hediye edip Güle güle demek lazım.Emeklilik günlerinde de Pes 2010'da yada Fitbol menajerde istediği tavşanı çıkarsın.

Sonsöz
Quaresma Beşiktaş'ın Gol ilacına çözüm getirmez.

Quresma gelecek dertler bitecek
Delgado
KUranyi

Bu düşünceden kurtulmadığımız sürece sürünmeye devam

bu arada Micon Attı golü süper Gol

Sevgilerimle..

NaMsO dedi ki...

Ugur abi yazdigimi tam olarak anlamadin daha dogrusu ben anlatamadim yazim karisik olmus olabilir
Cok dogru soyluyorsun yazdiginada katiliyorum
Benim demek istedigim suki evet dogru bu saydigimiz 3 futbolcuda ahim sahim futbolcular degiller fakat bu yonetim daha iyisini alamiyacagina gore kalmalilar..

Bundan 5 sene once yasim 18 idi ve ozamanlar mac izlerken fazla takilmazdim macin sitemine taktigine ve o donem yeni tanismistim buyuk askimla "Football Manager2005"
Artik futbola farkli gozle bakmaya baslamistim cok iyi hatirlarim ve bu rekorumdur, tam 35 saat bilgisayarin basindan kalkmamistim ( insanin inanasi gelmiyo ) ve ben o ufak sayilir yasima ragmen birseyi kendime sart koymustum oda bir MO ile oynamamak ve ben bu gecen surecte 6 senedir PES olsun FM olsun hic bir MO ile sahaya cikmamisimdir
Peki ufak Osman bile bunu anlamisken gormusken neden bu turkiyede millet hala bir 10 pesinde vallahide billahide anlamiyorum
Ulan keske antranorluk kurslarina gitmemezlik etmeseydim iddia ediyorum turkiyede bir kulup calistirirdim ha benmi cok zekiyim yok estagfullah fakat turkiyedekiler cok kotu
Soyle baktigimizda gelen yeni nesil biraz olayi cozmus Ertugrul, Abdullah birde hala cozemeyenleri var Bulent uygun; Tolunay..
Ilk basta maddi anlamda kisitlanmaya gittiklerini gorunce biraz olsun umitlenir gibiydim fakat Denizlinin imzasi herseyin icine etti !
Yazi uzadi kesiyorum zaten karma karisik oldu kusura bakma iyi gclrr