24 Aralık 2011 Cumartesi

Prag Mezarlığı (Umberto Eco)

Umberto Eco'nun son kitabı Prag Mezarlığı'nı raflara düşer düşmez aldım.
Umberto Usta,bu kitabında yaşanmış tarihi olayların -Yüzbaşı Dreyfus Olayı gibi- perde arkasını kendince kurgulayarak okuyucuya aktarmış.
Kurguda adı geçen karakterlerin çoğunluğu gerçek tarihi şahsiyetler.
Yazarın daldan dala atlayan anlatım tarzı kitabı okunmasını zor hale getirmiş.
Tarihe ilgi duymayanların kitapla bağ kurması zor.Eco hayranları dışında bu kitabı beğenip öneren çok az okur olacaktır.Kitapta en beğendiğim bölüm Stanley Kubrick'İn son filmi eyes wide shut'ın ünlü şeytana tapınma ayinine benzer bir kara ayinin anlatıldığı bölümdür.

Sıkı bir Eco takipçisi olarak bu kitabı kimseye önermiyorum.

Bugünlerde okuduğum diğer tarihi romanlar;

Drina Köprüsü-İvo Andriç Osmanlı Bosna'sının Avusturya işgaline uğramasıyla geçirdiği değişim Sokullu Mehmet Paşa'nın yaptırdığı Drina Köprüsü merkez alınarak anlatılır.Harika öyküleri barındıran bu kitaptan beni en çok etkileyen öykü kumar tutkusunun anlatıldığı öyküdür.

Moğol Kurdu (Cengiz Han)-Homeric
Moğol Kurdu'n da adı Demirci manasına gelen Temuçin'in Moğolları tek bayrak altında toplayıp nasıl bir dünya imparatorluğu kurduğunun hikayesi anlatılır..
Kitap Moğollar'ın siyasi tarihinden çok,Moğollar'ın yaşam tarzına ilişkin ayrıntılı bilgileri içerir.
Savaş sahnelerine meraklı olanlara bu kitabı pek önermiyorum.

Hiç yorum yok: