16 Kasım 2010 Salı

Iverson Bayramı

Beşiktaş:91 - Hemofarm Stada:94

Bu akşam izlediğim Beşiktaş basketbol takımı,hatırladığım Beşiktaş basketbol takımları içinde en kötüsüydü.

Takımda Laubalilik,savunma yapmamaZlık had safha da.

Çöp adamlardan takım kurup,üstüne Iverson'u getirmek ise tam Türk işi..

Takımda,Chatman dahil dişe dokunur bir tane oyuncu yok.

Bizim takımda 20 sayı atan Ogilvy diye bir Avusturalya'lıyı izlerken,efsanevi sol kanat oyuncumuz Alan Walsh'ı hatırladım :)
Elinde top dahi tutamayan sakar Ogilvy'i kim ? neyine bakarak transfer etmiş ? diye maç boyu düşündüm durdum.Bu adam bir de maçın en iyi oyuncusu...

Oyun kurucumuz siyahi Chatman tam bir arsa oyuncusu :) Oyunu okuma,tempoyu ayarlama,takımı yönetme diye bir şey yok adamda.
Diğer yabancılarımızdan,
6 sayı atan,savunma da iyi iş yapan Likholitov,
4 sayıda kalan Polonyalı İgnerski...İkisi rakip takımdaki bir Macvan etmiyor.
Macvan oyunun tümünde bildiği vasat basketbolu oynayarak takımını ayakta tutan adamdı.
Yerlilerden Bekir,Mustafa Abi,Cevher'i dikkatle izlediniz mi ? Ölmüşler..

İlk yarı da Serhat iyi oynadı ama maçın sonunu getiremedi.Cüneyt ise boş kaldığında bildiğimiz üçlükleri attı O kadar..

IV.Periyodda farkı bir ara 16 sayıya çıkardıktan sonra..Adamlar lüp lüp Üçlükleri atıp lehimize olan farkı kapatırken tüm takım sahada olup biteni izledi.

Maçı 14 sayı ile tamamlayan İverson,24 dakika parkede kalırken eski günlerini hatırlatan bir kaç hareketiyle seyirciyi çoşturdu.

Maçın kaybedilmeye doğru gittiği dakikalarda Iverson'ı savunmada yaptığı hatalar için eleştirmek yanlış olur.

Eleştirilecek biri varsa o da takımına savunma yaptıramayan Burak Bıyıktay'tır.

Bu Ne laubalilik HOCAM ?

3 yorum:

Maçanın Papazı dedi ki...

bi fb li olmama rağmen maçı izlerken çok sinirlendim , bjk takımı son derece duyarsız ve disiplinsiz oynadı iverson yokmuş gibi davranmaları affedilmezdi , içeriye penetre ve dışarda hevesle bekleyen iverson a çıkarılacak 3,5 tane pas hem iverson u hem salonu ateşleyecekti , ama yapmadılar , bu şekilde olmaz , iverson orada maçı kazandırmak için bekliyordu ama hiçbir beyaz formalı basketbolcu ona yardım etmeyi düşünmedi ...

Ekrem M.Sc dedi ki...

Digerleri tamam da, Chatman ust duzey bir oyuncu. Takimda Euroleague seviyesindeki tek oyuncu o zaten, arsa oyuncusu falan degil, kariyeri belli. Ogilvy de NCAA'den gelmis, gelecek vadeden genc bir oyuncu.

Eger Iverson formunu bulur da, 25-30 civari bir sayi ortalamasi tutturabilirse, yonetim mutlaka ust duzey bir pivot transfer edecektir. Ancak o zaman sampiyonluga oynamaktan soz edilebilir.

Yasin dedi ki...

janitschar senin yazılarını ve gözlemlerini beğenerek okurum ama bu tam olarak olmamış.
Beşiktaş bildiğin basketbol takımları gibi oynamıyor.
Kısaca açıklarsak Phoenxin transition hücumlu 7-8 saniyede top kullanan halinin türkiye'ye uyarlanmış hali yani beşiktaş bir hücum takımı o yüzden savunma 3. veya 4. planda.
Ogilvy sadece bir günlük performans düşüklüğü yaşadı.Geleceği olan avrupada üst düzey takımlarda 2-3 sene içinde oynayabilecek bir oyuncu.Boyu 4-6 cm daha uzun olsaydı nba olurdu.Chatman bu sisteme avrupada belkide teodosiçten sonra en çok uyan oyuncudur,oyun hızlanınca gördünüz takımı magicli lakers gibi oynuyorlar.Yani takımın çözümü belli hızlı basketbol iyi box out ve güzel top çevirme.
İyi bir uzun transferi takımı avrupada final foura götürür.
İyi bayramlar ...