31 Ağustos 2014 Pazar

Hoş Geldin Jose SOSA !


29 yaşında sağ ayaklı Arjantin'li fitbolcu
Asıl mevkisi sağ açık,yan mevkisi üçlü orta alanın sağı
Sosa'nın Avrupa macerası Estudiantes'ten Bayern'e 9 Milyon Avro bedelle transferiyle başlar

buraya kadar yazdıklarım geri zekalı fitbol blogger'larının mevzuya girmeden önce olayı jan jan lı hale getirecem diye sıçıp batırmalarına güzel örnek teşkil eder
Artık sizi düşman belledim canlarım benim...benim için bi Ozan Rasim'den,bi Ümit Özat'tan farkınız yok sistemin çocukları.

Sosa'yı Bayern günlerinden bilirim,oyun içinde silik bir görüntü çizerdi.
Bayern'e bir türlü tam uyum sağlayıp performansını yukarılara taşıyamadı.
Bayern'de 53 maç oynadığına bakmayın üretimi 2 gol 3 asist
07-08
08-09
09-10
üç sezon Bayern'de top oynayan bu çocuk pişsin diyerekten 09-10 sezonunun ortasında tekrar Estudiantes'e geri yollanmış...orada ne yaptı ne etti hiç bilmem...geri dönüşünde bu kez Serie A'nın yolunu tutar...

Napoli'de de Bayern'deki istikrarsız hallerine devam eder,tam bir rotasyon oyuncusu...24 maçta 90 dakikanın tümünü tamamladığı maç yok,üretimi 1 gol 3 asist...

Bayern'de Sosa oyuna girdiğinde ''ya gene nereden çıktı bu adam'' der,Sosa'nın Bayern formasıyla Bundesliga'da oynamasına şaşırırdım...aynı haline Napoli'de devam etti.

E haliyle merkez Avrupa'da tutunamayanların sürgüne yollandığı Doğu Avrupa liglerinden Ukrayna'da kariyerine devam etmek zorunda kalır
11-12 sezonu
Ukrayna Ligini takip edecek halimiz yok,Sosa'yı Napoli macerasında da olduğu üzere maç özetlerinden,You Tube'Dan arada izledik durduk...
Ukrayna Ligi Sosa'nın tam dişine göredir
Sağ açık,Orta Alan Sağ  mevkilerinde görev alır 5 gol 7 asist üretir...

ben oyuncuları değerlendirirken genellikle Lig performanslarına bakarım...
Avrupa Kupaları Ukrayna Kupası Dostluk maçları Süt kupası benim radarım dışındadır...

12-13 sezonu Ukrayna Liginde Sosa'nın performansı biraz daha yukarı çıkmaya başlar...
Ukrayna Ligi'nin hızlı kontra ataklara müsait,temponun artığı anlarda bulunan boş alanlar Sosa'nın arayıpta bulamadığı ortamdır...Bu sezon üretimi 7 gol 11 asist youTube izlediğimiz görüntüler hep bunlardır işte

VE 2013-14 GEÇEN SEZON :)
Sosa sezona Metalist'te başlar sezonun ikinci yarısında Atletico Madrid'e transfer olur...
Atletico Madrid'le:

Şampiyonlar Ligin'de Son 16'da Milan'a karşı,çeyrek Finalde Barcelona'ya karşı,Finalde Real Madrid'e karşı oynar...finale uzanan bir maçlık Milan maçı hariç 4 maçlık serüvenin hepsinde oyuna girer lakin 90 dakika'nın tümünde oyunda kaldığı maç yoktur.

Sosa'yla alakalı Real Madrid-Atletico Madrid Şampiyonlar Ligi final maçı esnasında şunları twitlemişim...
1.https://twitter.com/LafGuzaf/statuses/470303790009430023
2.https://twitter.com/LafGuzaf/statuses/470669304321814529
3.https://twitter.com/LafGuzaf/status/470860283179958274

yani gene kötü bir performans,belki de kupaya mal olan kötü bir peformans...

Simeone'nin finalde verim alamadığı bir hamlesi...

Gene La Liga'da şampiyonluk yaşadığı sezonda 17 maça çıkar 6 maçta forma giyemez gene 90 dakika'nın tümünde oyunda kaldığı maç yoktur.

Metalist dışında istikrar yakalayamayan Sosa neden Bayern,Napoli,Metalist performansı üzerine Atletico Madrid üçgeninde dolaşır ?

cevap basit :) Sosa baya bir yetenekli adam.

yetenek membağı Arjantin' A Milli takım formasıyla 19 maça çıkmak Messi'ye yan yana oynamak bu da az buz şey değil...

buraya kadar okuduklarınız istatistiğe bulanmış bir geyik muhabbetiydi...dikkat ederseniz mevzuyu hep uzatıyorum,bu fitbol bloggerlarının fitbolun her bir bokunu ben bilirim türünden yaptıkları bir taktiktir,acemi bir okuyucunun bunları anlaması zordur...

Asıl mevzuya geliyorum Sosa Beşiktaş'ta ne yapar ?

Bakın ! Sosa'yı Atletico Madrid'in La Liga ve Şampiyonlar Ligi maçlarında hepiniz izlediniz lakin size Sosa nasıl bir oyuncu diye sorsalar net yanıt veremezsiniz.

Çünkü yukarıda bahsettiğim üzere Sosa o Bayern günlerindeki silik fitbolunu Napoli ve Atletico Madrid'de bir türlü aşamamış bir oyuncu...

Küçük Liglerde daha iyi performans veren ve benim Beşiktaş'ta özellikle Süper Lig'in kazma Anadolu takımlarına karşı bir anahtar olabileceğine inandığım bir oyuncudur

Beşiktaş'ın hücumdaki en büyük sorunu HIZ ve Telaşa Bağlı Savrukluk

Olcay'ın Beşiktaş'ın kontra ataklarındaki savruk,kararsız halini biliyorsunuz.
Gökhan Töre'nin geniş alan oyuncuyu olmadığını biliyorsunuz
Mücadeleci Pektemek'in hücumda nasıl hatalı tercihler yaptığını ve topları ezdiğini biliyorsunuz
Kerim'i bu üç oyuncudan biraz ayırıyorum :)

İşte Sosa bu üç oyuncudan farklı olarak hücuma bir düzen bir akıl kazandırır diye düşünüyorum...
Sosa tam benim istediğim hızda bir oyuncu olmasa da sağ açıktan boş alan buldu muydu akıp gider,kanat oyuncusu olarak sağ açıktan Demba Ba'ya orta da yapar,direk içe kat eden forvet olarak gole de gider..

sağ ayağı,gol vuruşu iyidir,duran topları gene verimli kullanır

LAKİN,Beşiktaş'ın bu sezon ki kadro planmasını yapan kişi ben olsaydım Sosa'yı transfer listeme almazdım...
Lanzini,Ruiz,Ben Arfa, gene benim transfer listeme giremeyecek diğer oyunculardır...
Ha bu dört oyuncu içinde hangi oyuncuyu isteseydin diye sorsalar cevabım Sosa olurdu...

gene 29 yaşındaki Sosa'nın bonservis ücreti ödenerek transferi ne kadar doğru orası da tartışılır,hemen Demba Ba'da 29 yaşında ama diye soru sormayın...Demba Ba başka o bir fenomen zenci-arap daha ne ?

benim transfer listem netti;
sol açığa Demba Ba'ya ayak uyduracak santrafordan bozma bir siyahi Kalaou,Elvis Manu,Mayuka
orta alana Veli Kavlak'ın yerine oyunu iki yönüyle oynayabilecek bir oyuncu Okay Yokuşlu
Atiba'nın yedeği olarak Jones
sağ bek'e Linnes'e kabul
stoper isteğim Atınç'ın iyi performansıyla törpülendi

zorunlu hallerde orta alanda Veli Kavlak'ın yerine Sosa oynar mı ?

ikili orta alanda Atiba+Sosa önlerinde Oğuzhan olmaz
üçlü orta alanda orta da Atiba sağında Sosa solunda Oğuzhan Süper Lig'te kurtarır
Biliç 4-2-3-1 formasyonunu tercih ettiğinden üçlü orta saha fikri başlamadan söner

Sosa Oğuzhan'ın yerine 10 Numara Pozisyonunda oynar mı ? verim verir mi ?

oynamışlığı var,belki de bu alanda Oğuzhan'dan daha verimli olur ama bu seferde Oğuzhan klubeye çekilirse Oğuzhan'a yazık olur.

son söz Sosa Hayırlı olsun,

öngörüm sadece Sosa transferiyle bu kadro Süper Lig'i veya Türkiye Kupasını kazanamaz....

Hiç yorum yok: