17 Ocak 2010 Pazar

Nefes:Vatan Sağolsun (2009)

Filmi dün gece izlemek nasip oldu.
128 dakika pür dikkat izledim.
Filmin benim açımdan en tatmin edici yönü cephedeki bir askerin psikolojik durumunu olanca sadeliği ile yansıtmasıdır.
Oyuncu olarak öne çıkan isim ise Yüzbaşı Mete karakterini başarıyla canlandıran Mete Horozoğlu..Diğer oyuncular öyle akılda iz bırakacak bir performans sergileyememişler.
Ben bunu Yönetmenin başarısızlığına ve senaryonun sönüklüğüne bağlıyorum.
Savaşı ve Askerliği anlatan bir film olmasına rağmen hareketten çok Edebiyat var.
İnsanı bazen sıkan takip etmekte zorlayan bol bol replik.

Bu handikaplarına rağmen;
askerde koğuş yaşamı nasıldır,Türk askerinin psikolojisi nasıldır,Türk askeri,Nöbette koğuşta yemekhanede telefon başında nasıl davranır,komutanlarıyla kader birliğini yaşayan bir Erin başından neler geçer.Kısaca bizim asker doğuda ama orada neler yapıyor diye merak edenler bu filmi izlesin.
Bu filmi Stanley Kubrick mertebesinde bir yönetmen çekmeliydi.

Koca filmde akılda kalan topu topu 2 veya 3 sahne var.
1.Mete Yüzbaşının karakola geldiğinde askerlerine yaptığı konuşma
2.Mete Yüzbaşının Doktor lakablı Pkk teröristiyle yaptığı muhabbet
3.Ve filmin sonunda gerçekleşen Son derece başarılı çatışma sahnesi.

Filme handikaplarına rağmen 10 üzerinden 11 veriyorum.
İzlenmeli diye de şiddetsiz bir Tavsiye notu düşüyorum.

Hiç yorum yok: